O romanca atrage 15 milioane de dolari în Silicon Valley

Mădălina Seghete, o româncă plecată la studii în Statele Unite acum 14 ani, şi alţi trei asociaţi ai săi din firma Branch Metrics Inc, din Palo Alto – California, au uimit recent lumea aplicaţiilor pentru telefoane inteligente cu o tehnologie „deep linking”. Printre altele, tehnologia permite accesul în documentele postate prin alte aplicaţii, chiar dacă acestea nu sunt instalate pe terminalele utilizatorilor finali. Curând, Branch Metrics îşi va propune expansiunea în Europa, cu care ocazie ar putea deschide un birou şi în România.

Săptămâna trecută, firma Mădălinei Seghete şi a asociaţilor ei a reuşit să atragă o finanţare de tip venture capital în valoare de 15 milioane de dolari, pentru dezvoltarea produsului lor de tip deep links, deja cerut de zeci de dezvoltatori de alte aplicaţii mobile.

Mădălina Seghete este în Statele Unite din 2001 şi a studiat la Cornell şi la Stanford University Graduate School of Business. Românca şi trei dintre colegii săi de la Stanford, Alex Austin, Dmitri Gaskin şi Mike Molinet, au înfiinţat în 2012 firma care avea să se numească Branch Metrics. Cea mai recentă aplicaţie Branch este şi cel mai mare succes.

„Mă simt entuziasmată să continui călătoria cu o echipă ca aceasta, care rupe tot, şi binecuvântată de Austin şi de ceilalţi colegi”, a scris Mădălina Seghete pe pagina sa de Facebook, după ce Wall Street Journal a anunţat tranzacţia prin care Branch Metrics a atras capital în valoare de 15 milioane de dolari.

Acum se gândeşte deja să caute un mobile growth ambassador pentru firma sa şi în România. Aici Branch Metrics va deschide un birou, atunci când creşterea o va aduce în Europa, spune Mădălina Seghete reporterului ECONOMICA.NET.

Mădălina Seghete şi asociaţii săi au căutat un produs care să cucerească piaţa, ştiind că, odată conceput produsul, finanţarea dezvoltării firmei lor nu va fi o problemă.

Produsul şi finanţarea

Pentru produsul deep link a fost foarte uşor să strângem bani, în comparaţie cu ideile anterioare. De fapt nici nu căutam neapărat. Eu am vorbit cu un investor pentru că voiam să mă duc la un eveniment organizat de el, iar el a vrut să afle mai mult despre produs şi ne-a făcut cunoştinţă cu un partener”, povesteşte românca.

„Din acel moment a fost uşor. Primul investor ne-a facut o ofertă şi a fost uşor să vorbim cu toţi. Am semnat termsheet-ul (documentul de plasament, n.r.) o săptămână mai târziu”, mărturiseşte Mădălina Seghete pentru ECONOMICA.NET.

Branch Metrics este, de fapt, o platformă care oferă instrumente de dezvoltare pentru companiile mari şi independente de aplicaţii mobile.

Utilizatorii aplicaţiilor care folosesc produsul Branch Metrics pot trimite link-uri, din acele aplicaţii, către prieteni şi cunoştinţe, iar aceştia le pot accesa direct, chiar dacă nu au aplicaţiile respective instalate pe terminalele lor.

Mai mult, dacă, de exemplu, cineva trimite un link al unei staţii de radio dintr-o aplicaţie agregatoare de mai multe oferte ca iHeartRadio, atunci când destinatarul link-ului trimis instalează aplicaţia de pe acel link, iHeartRadio va şti să îl trimită direct la staţia de radio pe care i-a livrat-o prietenul, odată cu linkul.

Un sondaj Nielsen a estimat consumul de timp pentru instalarea de aplicaţii noi la 89% din totalul petrecut pe terminalul mobil, astfel că nu este de mirare că produsul de deep links al Branch Metrics a produs exclamaţii de uimire cu ocazia prezentării făcute de intermediarii plasamentului privat.

„Nu găseşti prea des la uşă un astfel de produs (…). Decizia de a-i finanţa (pe tinerii de la Branch, n.r.) a fost una destul de uşor de luat”,  a declarat Scott Sandell, partenerul de la New Enterprise Associates (NEA), citat de blogul Wall Street Journal.

Sandell povesteşte că s-a  auzit un „Oh!!” foarte sonor, atunci când a prezentat produsul Branch Metrics.

New Enterprise Associates (NEA) şi Ben Narasin, unul dintre finanţatorii cunoscuţi în Silicon Valley, au fost managerii plasamentului prin care Branch Metrics a obţinut cele 15 milioane de dolari. Au mai investit alte patru firme de tip venture capital. Nu sunt disponibile date privind felul în care investitorii au devenit asociaţii firmei.

Tot prin NEA, firma fondată de Mădălina Seghete atrăsese alte 2,75 de milioane de dolari, în septembrie 2014.

Branch Metrics a fost evaluată deja la 75 de milioane de dolari în urma plasamentului. Numai într-o săptămână, firma a adăugat 40 de noi aplicaţii care pot fi accesate prin produsul său. Are deja o bancă de 20 de milioane de link-uri accesibile  în pagini ale altor aplicaţii şi vrea să ajungă la 100 de milioane, în următoarele trei luni, potrivit datelor citate de blogul Wall Street Journal.

Fondatorii Branch Metrics doresc ca produsul lor să facă aplicaţiile să se comporte ca şi website-urile şi să înlocuiască toate link-urile obişnuite ce trimit către o aplicaţie.

 Povestea unei românce în Silicon Valley

„Cred că drumul nostru de la idee la afacere a fost scurt şi după standardele din State. Ne-a ajutat că am crescut atât de repede, iar la asta ne-a ajutat trecutul nostru împreună”, a mărturisit Mădălina Seghete pentru ECONOMICA.NET.

Au creat mai întâi o aplicaţie de livrat şi tipărit albume foto (Kindred Prints, distribuită de Apple), înainte de a se concentra pe tehnologia deep links.

Platforma Kindred Prints va fi avut de a face şi cu dorul de cei dragi din România. „Cu Kindred am trimis multe albume acasă şi, când vorbeam cu investitorii, le povesteam cum păstrează mama cu grijă albumele pe care i le-am trimis”, îşi aminteşte Mădălina Seghete. Mama ei, Carmen Seghete, este o foarte respectată expertă în investiţiileprivate equity, în România şi nu numai.

„Da, m-am gândit să deschid o afacere şi în România. Cred că vrem să atragem developeri români pentru Branch. Când vom creşte în Europa ne vom gândi să deschidem un birou şi în România”, spune Mădălina Seghete.

Pasionată de „tehnologie” încă de când studia la Cornell, s-a concentrat pe software şi a lucrat la Siemens Medical Solutions  în Philadephia, „dar nu m-am gândit că îmi voi putea lansa propria companie decât mai târziu, când am intrat la Stanford să fac un masterat în engineering management”.

„Am prins microbul microbul antreprenoriatului la Stanford. Am  lucrat la multe proiecte de startup-uri  şi am început să visez să îmi încep propria companie. După Stanford am vrut să învăţ business, aşa că am lucrat un an ca management consultant la Deloitte, dar mi-am dat seama repede că prefer să construiesc decât să fac consulting. Când un recruiter m-a intrebat dacă sunt interesată de un start-up, m-am decis să mă duc la ei, unde am învăţat multe despre cum să lucrez într-o companie mică. Am facut business development şi marketing”, îşi aminteşte Mădălina Seghete.

Nu a fost un parcurs lipsit de îndoieli. „Cred că la început m-am îndoit de mine, că aş putea să pornesc, să cresc şi să conduc o companie. M-au ajutat mult mentorii pe care i-am cunoscut la Stanford, Yola, Deloitte…”. „Ţin minte că un profesor si venture capitalist mi-a zis că el crede că orice proiect la care voi lucra va avea succes,  pentru că el vede cât sunt de determinată. Asta a  însemnat foarte mult pentru mine. A fost momentul în care am început să cred că, dacă vreau, voi reuşi”.

După alţi patru ani, a căutat o ocazie să se întoarcă la şcoală, ca să înveţe „cum să îmi încep compania proprie” şi a intrat la Stanford Business School. „Ştiam că vreau o companie, aşa că de la început am căutat colegi care voiau acelaşi lucru. Aşa i-am cunoscut pe Alex şi pe Mike. Am lucrat împreună din anul întâi, mai întâi la un proiect pentru un curs, şi peste vară la aplicaţia Kindred Photobooks”.

Cei patru tineri s-au înţeles atât de bine încât au putut trece împreună peste dificultăţi.

„Am avut şi multe eşecuri. Unele aplicaţii au fost ok, dar ne-am dat seama că, doar cu ele, compania noastră nu va fi foarte mare. Am învăţat din greşeli şi fiecare nouă idee a fost mai bună. În general, ce am contruit în anii de dinainte de Branch a fost echipa”, constată Mădălina Seghete.

Produsul Branch a fost construit pornind de la nevoile resimţite ca programatori.

Într-o duminică, Alex a întrebat cine vine la el să căutăm împreună idei noi, pentru că albumele foto nu merg pentru noi. Numai eu eram liberă, aşa că ne-am gândit amândoi, la el în bucătărie. Ne-am întrebat care au fost cele mai grele provocări pe care le-am avut noi ca programatori. Şi aşa ne-a venit ideea. Cel mai greu pentru programatorii de aplicaţii mobile este să crească, să găsească utilizatori noi. Aşa am creat Branch, toate soluţiile noastre se bazează pe linkuri care îl lasă pe programator să înţeleagă de unde îi vin noii clienţi”,  povesteşte Mădălina Seghete.

Mădălina Seghete

Despre atmosfera din Silicon Valley şi despre climatul de afaceri de acolo s-au scris multe. S-ar mai putea adăuga doar ceva despre atmosfera de la Branch Metrics, mai precis ceea ce scrie pe afişul din spatele celor patru asociaţi, din fotografia publicată de Wall Street Journal:

„Dacă nu simţi că lucrurile au scăpat de sub control, înseamnă că nu progresezi destul de repede”

Altfel, biografia Mădălinei  Seghete mai spune că a absolvit, în 2007,  Management Science and Engineering – Design School, la Stanford Universtity, California, apoi şi-a luat masteratul la Stanford Graduate School of Business Class în 2014

Între timp, până în 2012, când a înfiinţat Kindred, predecesorul Branch Metrics, a fost mai întâi ca senior business product manager şi apoi ca director de dezvoltare la Yola.com, un dezvoltator de website-uri şi service SEO.

A mai lucrat ca business analyst pentru Deloitte Consulting,  ca inginer de software pentru Siemens Medical Solutions (în Malvern Pennsylvania, în 2005 – 2006) şi pentru Borg Warner Automotive (în 2003, Ithaca , New York). .

Acum la Branch Metric lucrează 13 tineri. Alex Austin, directorul general executiv alBranch Metrics, crede că vor mai angaja alţi 30.

Sursa: http://www.economica.net/o-romanca-atrage-15-milioane-de-dolari-pentru-dezvoltarea-firmei-sale-din-sillicon-valley_97308.html#ixzz3UHFdnEFK

Lasă un comentariu