Nou concept de centre comerciale în Romania. Detalii despre magazinele STOP.SHOP

Grupul austriac Immofinanz vrea să aducă în România o reţea centre comerciale de mici dimensiuni, concept pe care a intenţionat să-l dezvolte pe piaţa locală înainte de izbucnirea crizei financiare, activitatea de dezvoltare pe piaţa românească vizând în special proiecte de retail şi logistică..SHOP

„Activitatea noastră în România se focalizează pe sectoarele de retail şi de logistică, însă avem în plan să utilizăm câteva terenuri din portofoliu şi pentru dezvoltarea de proiecte rezidenţiale sub brandul Adama, care vor implica doar apartamente destinate vânzării. (…) Sub brandul LOG CENTER vrem să ne concentrăm pe dezvoltarea de proiecte logistice în România şi Rusia. În România vom intra, de asemenea, în viitorul apropiat cu brandul STOP.SHOP.s. Avem în portofoliul nostru un număr de terenuri foarte interesante„, au declarat reprezentanţii Immofinanz, unul dintre cei mai importanţi investitori imobiliari din Româna.

În prezent, Immofinanz evaluează conceptul STOP.SHOP.s, dezvoltat în 50 de locaţii din Austria şi Europa de Est, pentru diferite locaţii din România, însă nu luat nicio decizie în acest sens.

Compania austriacă a anunţat în 2007 intenţia de a dezvolta o reţea de 20 astfel de centre comerciale în România, primele locaţii indicate fiind Arad şi Târgu Mureş, planurile însă au fost oprite din cauza crizei financiare.

„Conceptul STOP.SHOP.s este ideal pentru ţările balcanice având în vedere mărimea oraşelor şi puterea de cumpărare a populaţiei. Feedbackul din partea retailerilor a fost foarte bun. Vom continua extinderea brandului în Polonia, vrem să deschidem 10 unităţi pe termen mediu. Mai avem astfel de proiecte în Slovenia şi Cehia. În afara extinderii din Polonia, în prezent dezvoltăm primele magazine STOP.SHOP.s în România şi Serbia”, au adăugat reprezentanţii Immofinanz.

Afacerea STOP.SHOP.s reprezintă 6,7% din portofoliul total al grupului şi include magazine situate în localităţi cu un număr de 30.000-150.000 de potenţiali clienţi, având o suprafaţă de 3.000 -15.000 de metri pătraţi, pe un singur nivel.

Immofinanz a creat reţeaua STOP.SHOP.s în 2002.

În ceea ce priveşte segmentul logistic, grupul austriac a anunţat recent intenţia de a dezvolta noi proiecte în România după ce a vândut două parcuri în Cehia şi Polonia.

„În România, există o cerere în creştere pentru spaţii logistice de calitate înaltă. Piaţa logistică este un prim indicator care arată în ce măsură economia şi-a revenit. După contractul încheiat cu Ursus Breweries, care a închiriat 9.300 mp în parcul logistic Log Center Timişoara, rata de ocupare a proiectele noastre logistice din România a crescut la 93%. Şi aşa cum am spus înainte, planificăm să începem noi proiecte”, a adăugat sursa citată.

Immofinanz deţine în România terenuri totalizând 300 de hectare, amplasate în majoritatea oraşelor importante din ţară.

„Procedura noastră în ceea ce priveşte terenurile deţinute în România este foarte structurată şi include o evaluare pentru potenţialele proiecte. Faptul că unele dintre aceste terenuri sunt amplasate în zone interesante este un mare avantaj. Acest lucru ne ajută să reducem procesul de dezvoltare cu până la o treime”, au mai spus reprezentanţii companiei, menţionând însă că revenirea economiei româneşti nu a ajuns încă la populaţie, iar creşterea cererii este foarte înceată.

Immofinanz are în România 89 de proprietăţi (17 investiţii finalizate, 11 în curs de dezvoltare şi 61 de proiecte în curs de analiză) cu o valoare de 978,5 milioane de euro (659,3 milioane de euro – investiţiile finalizate, 32,5 milioane de euro – proiecte în curs de dezvoltare şi 286,7 milioane de euro – proiecte în curs de analiză).

Grupul deţine în România nouă clădiri de birouri (13,9% din totalul portofoliului de clădiri de birouri), cinci proprietăţi în zona de retail (10,2% din întregul portofoliu de retail) şi trei proprietăţi logistice (3,3% din întregul portofoliu de logistică).

Grupul austriac Immofinanz a înregistrat în anul financiar 2013/2014, finalizat la 30 aprilie, venituri de 47,9 milioane de euro, în scădere uşoară, din închirierera celor 17 proiecte imobiliare din România.

Scăderea veniturilor a fost generată de pierderea de chiriaşi din clădirile de birouri, în condiţiile în care gradul de ocupare al celor 206.402 metri pătraţi s-a redus de la 91,1% la 76,8%. Această evoluţie s-a reflectat şi în dinamica veniturilor din închirierea clădirilor de birouri, care au scăzut de la 23,6 milioane de euro la 21,2 milioane de euro. Cele mai importante clădiri de birouri deţinute de Immofinanz în România sunt IRIDE Business Park (Pipera), S-Park (Piaţa Presei), Victoria Park (Băneasa) sau Bucharest Corporate Center (Buzeşti).

Cele cinci centre comerciale, totalizând 147.000 metri pătraţi au pierdut mai puţini chiriaşi, ajungând la un grad de ocupare de 91,6% faţă de 93% cu un an înainte, însă veniturile din închiriere s-au menţinut la circa 19,5 milioane de euro. Centrele comerciale sunt în Cluj, Constanţa, Piteşti, Baia Mare şi Arad (proiect în care mai funcţionează doar magazinul Bricostore).

Immofinanz deţine şi mai multe ansambluri rezidenţiale, controlate prin intermediul companiei de dezvoltare imobiliară Adama.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/nou-concept-de-centre-comerciale-in-romania-detalii-despre-magazinele-stop-shop-13113889

Lasă un comentariu