Importatorul brandului belgian de ciocolata Leonidas are planuri marete pentru anul viitor, cand vrea sa deschida in sistem de franciza doua magazine noi in afara Bucurestiului, sub noul concept de ciocolaterie-cafenea. Ion Codreanu, francizorul Leonidas a vorbit intr-un interviu Wall-Street.ro despre intentiile de extindere din perioada urmatoare.
Ion Codreanu detine in prezent trei magazine Leonidas, dintre care doua in Capitala si unul in Brasov.
„Am avut foarte multe cereri pentru deschiderea unor magazine in franciza in tara. Este foarte la moda sa ai un mic business, iar noi ne incadram pentru genul acesta de antreprenori care vor sa deschida un o mica afacere. (…) Suntem in discutii avansate cu Iasiul si s-ar putea ca undeva in primavara sa avem o deschidere acolo, iar recent am avut o discutie cu cineva din Constanta care doreste sa deschida acolo o ciocolaterie”, a explicat Ion Codreanu.
Potrivit lui Codreanu, planurile de viitor implica realizarea nu doar a unor magazine, ci a unor ciocolaterii care sa cuprinda si cate o cafenea de mici dimensiuni.
„Ne gandim ca de acum inainte toate ciocolateriile noastre sa aiba si optiunea de cafenea, cu o mica terasa, cu 6-8 mese. Avem bauturi specifice din Belgia pe care vrem sa le aducem pe piata”, a adaugat Codreanu.
Costurile deschiderii unui astfel de unitati se vor ridica la 40.000 de euro, a precizat Ion Codreanu.
El a mai spus ca in procesul de extindere vor fi vizate in continuare spatiile stradale, care aduc vizibilitate brandului.
„Vizam locatii stradale pentru ca in acest fel avem vizibilitate. Noi ne adresam unui anumit target, in timp ce in mall-uri, de exemplu, lumea se duce mai mult la promenada. Ciocolata nu este cumparata in Romania pentru a fi consumata, ci 70% este cumparata pentru a fi facuta cadou”, a adaugat Codreanu.
„Ceva dezastruos s-a intamplat in 2013”
In acest an, consumul de ciocolata a crescut usor, sustine Codreanu, insa au scazut vanzarile de sarbatori.
“S-a intamplat ceva in 2013, iar toti am avut de suferit in domeniul acesta. De Paste s-a intamplat ceva dezastruos pentru cei din comert, s-a facut puntea de legatura intre 1 mai si Paste, iar lumea a plecat in concedii si nu a mai cumparat cadouri. Altfel, in 2013, in ciuda cresterii usoare a consumului, suntem la egalitate cu 2012″, a explicat seful Leonidas.
Importatorul brandului belgian de ciocolata Leonidas a relocat recent magazinul din Pipera in Calea Victoriei, in cautarea unei locatii cu perspective de dezvoltare pe termen lung. Investitia in magazin s-a ridicat la 40.000 de euro.
Codreanu mai administreaza si site-ul ciocolatabelgiana.ro.
CONP-D&G, compania care controleaza magazinele Leonidas, a inregistrat afaceri de 925.000 lei si pierderi de peste 210.000 lei. Pentru acest an, Codreanu estimeaza ca afacerile vor ramane la acelasi nivel.
In Romania, exista cinci magazine Leonidas, doua dintre ele fiind detinute de un alt francizor.
Leonidas este un brand belgian de ciocolata lansat in 1913. Printre competitorii Leonidas pe piata locala se numara Cade, Venchi, A la Reine Astrid si Chocolat.
Romanii sunt printre europenii care consuma cele mai mici cantitati de ciocolata, ei cumparand doar 1,9 kilograme pe cap de locuitor, in timp ce media europeana este de 5 kilograme.